Forum Skyline Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum Skyline Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Jedna czy dwie turbiny? + Chłodzenie intercoolera
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skyline Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STS
Kierowca Civic'a



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mam wziasc kase na BMW M6?

PostWysłany: Pon 14:49, 22 Maj 2006    Temat postu:

2 turbiny.1 mala na niskich obotach(przyspieszenie nieziemskie) 1 duza na wysokich(wiekszy v-max) Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 14:52, 22 Maj 2006    Temat postu:

STS napisał:
2 turbiny.1 mala na niskich obotach(przyspieszenie nieziemskie) 1 duza na wysokich(wiekszy v-max) Cool


Mylisz pojęcia. Chodzi o to, żeby nie było turbodziury, tzn. auto ciągnie już od niskich obrotów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Pon 14:57, 22 Maj 2006    Temat postu:

STS napisał:
2 turbiny.1 mala na niskich obotach(przyspieszenie nieziemskie) 1 duza na wysokich(wiekszy v-max) Cool


Taki system jest w Suprze Twin Turbo oraz Skyline GT-R, w praktyce czyli tuningu nie sprawdza sie, w seryjnym aucie jest za to bardzo elastyczny silnik i duzo mniejszy turbo lag


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pon 16:00, 22 Maj 2006    Temat postu:

Beemix , w skyline i suprze jest twin turbo , biturbo jest np w S4.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Pon 16:05, 22 Maj 2006    Temat postu:

jaka jest roznica miedyz twinturbo a Biturbo????

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pon 16:16, 22 Maj 2006    Temat postu:

Twin turbo to dwie takie same sprężarki , które są zsynchronizowane. Biturbo to zespolenie mniejszego i większego turbo . Twin będzie w tym lepszy , ze będzie w stanie dostarczyc więcej powietrza , kosztem dziury. Biturbo za to dostarczy tego powietrza mniej , ale za to jest elastyczniejszy i troche zywotniejszy od twina.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Pon 16:20, 22 Maj 2006    Temat postu:

yhy

czyli albo rybka ( zywotnosc i elastycznosc) albo akwarium ( lepsze odejscie)

biore akwarium to sobie chomika kupie Very HappyVery Happy ( w postaci NOSa)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
pablo999
Kierowca Civic'a



Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: koło gryfina

PostWysłany: Pon 17:29, 22 Maj 2006    Temat postu:

a słyszeliscie o systemie biturbo w bmw 535d opartego na dwóch turbinach. mała pomuje na dosc niskich obrotach na srednich pomaga jej wieksza na najwyzszych działa tylko duza

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pon 17:38, 22 Maj 2006    Temat postu:

Na najwyzszych tylko duza?? pablo999 jesli wiesz w jaki sposób odłącza sie duza turbina?? Jesli wiesz to napisz:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Pon 18:36, 22 Maj 2006    Temat postu:

Zaraz zaraz, w seryjnej Suprze Twin Turbo najpierw chodzi jedna turbina a dopiero na wyższych obrotach załącza sie druga... albo cos mi sie potegowało...

EDIT

Mam coś takiego:

Cytat:
Tradycyjnie juz napedem nowej Supry stal sie szesciocylindrowy silnik rzedowy. W obecnym wydaniu mial on pojemnosc 3 litrów, dwa walki rozrzadu w glowicy i 24 zawory. Wystepowal on w dwóch wersjach - wolnossacej i turbodoladowanej. Wersja wolnossaca dysponowala moca 220 KM, czyli niewiele mniej niz silnik turbodoladowany z poprzedniej generacji. W 1998 zastosowanie ukladu zmiennych faz rozrzadu VVT-i podnioslo moc tej jednostki do 225 KM. Wersja turbodoladowana posiadala dwie turbosprezarki, wlaczajace sie sekwencyjnie tzn. jedna po drugiej (nie jednoczesnie). Pierwsza pracowala juz od 1800 obr./min., czyli niemal przez caly czas, sprawiajac, ze silnik wydawal sie miec wieksza pojemnosc niz w rzeczywistosci - w nizszym zakresie obrotów reagowal jak wolnossacy V8. Druga turbina wkraczala do akcji przy 4000 obr./min., dajac wspólnie z pierwsza potezny zastrzyk mocy. Powodowalo to wrazenie, ze druga turbina byla wieksza, obie jednak byly tej samej wielkosci. Silnik ten wystepowal w dwóch wersjach mocy. Egzemplarze przeznaczone na rynek amerykanski osiagaly 320 KM, pozostale: 280 KM.


Więc jednak mi sie pomyliło ale turbosprężarki są identyczne a włączają sie sekwencyjnie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez BeeMiX dnia Pon 19:07, 22 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pon 18:41, 22 Maj 2006    Temat postu:

Być moze pomyliłes cos. Teraz opisujesz działanie Biturbo , które w japońcach nie występuje. W stockowej suprze masz dwie takie same turbiny, obydwie pracują równoczesnie dając wieksze przyrosty mocy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:05, 22 Maj 2006    Temat postu:

skylinegtr napisał:
Być moze pomyliłes cos. Teraz opisujesz działanie Biturbo , które w japońcach nie występuje. W stockowej suprze masz dwie takie same turbiny, obydwie pracują równoczesnie dając wieksze przyrosty mocy.


Biturbo - Audo S4, TwinTubo - Supra, Skyline. Nawet nazwa silnika mówi
Race
Bredd
2
6
Dual overhead cams
Electronic fuel injection
TWIN
TURBO


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Camil
Moderator



Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 20:43, 22 Maj 2006    Temat postu:

w suprze turbiny pracuja sekwencyjnie czyli najpierw jedna potem druga co daje wrazenie niewyobrazalnej mocy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pon 20:43, 22 Maj 2006    Temat postu:

Troche tego nie rozumiem , tak czy inaczej zwracam honor.
p.s na jakiej zasadzie następuje synchronizacja tych turbin?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Camil
Moderator



Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon 21:09, 22 Maj 2006    Temat postu:

Poprostu jedna pompowala od niskiego 1800rpm a druga od 4000rpm. To A co do tego kiedy sie uruchamialy to nie wiem jak to sie dzialo. Obie turbiny np w przypadku dupry byly tej samej wielkosci

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skyline Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 4 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin