Forum Skyline Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum Skyline Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Wydech
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skyline Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 16:42, 12 Maj 2006    Temat postu: Wydech

Tak jak w tytule. Jaki wg Was powinien być dobrze zrobiony tuningowy wydech ?? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Camil
Moderator



Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 16:44, 12 Maj 2006    Temat postu:

przede wszystkim powinien byc to caly uklad wydechowy i powinien byc dobrze obliczony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Pią 17:14, 12 Maj 2006    Temat postu:

hmm
jak camil ale wiadomo im wiekszy tłumik tym lepszy(np. 2.5 cala albo 3 cale) i najlepiej jak jest zakonczony jednym tlumikiem koncowym)(


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Camil
Moderator



Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 17:54, 12 Maj 2006    Temat postu:

to zaloz do np. civica 1.6vtec 3 cale to sie zdziwisz lekko
Jak powiadam to zalezy od pojemnosci itp. trzeba precyzynie wyliczyc i bzdura jest twierdzenie, ze im wieksza srednica tym lepszy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Pią 19:24, 12 Maj 2006    Temat postu:

hmm
a msylałem ze im wiekszy tym lepszy O.o


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:02, 12 Maj 2006    Temat postu:

Camil napisał:
przede wszystkim powinien byc to caly uklad wydechowy i powinien byc dobrze obliczony


Taa, co ciekawe wywalenie katalizatora też może obniżyć moc, dlatego lepiej wstawić sportowy Wink A strumienica jest jak magnetyzer - nic nie daje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Pią 21:36, 12 Maj 2006    Temat postu:

Jestem takiego sameo zdania jak Camil. Cały wydech trzeba najpierw obliczyc , grubosc scianki kolektora , srednice rury przy wyjsciu z silnika itp. Nienawidze tanich wydechó typu km turbo czy jak on tam. Według mnie nie powinni ich produkowac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Pią 22:22, 12 Maj 2006    Temat postu:

Dobry wydech musi być prawidłowo wyliczony, czyli mieć prawidłową objętość by spaliny nie cofały sie spowrotem do silnika. A strumieninica, nie jest to do końca magnetyzer, strumienica poprawia moc i moment tylko na określonych obrotach a na pozostałych obniża...

Wywalenie kata może obniżyć moc gdy wstawimy w jego miejsce jakąś zwykłą rure i wspomniane spaliny będą sie cofały do silnika, najlepszym rozwiązaniem jest montaż sportowego kata.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
pablo999
Kierowca Civic'a



Dołączył: 23 Gru 2005
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: koło gryfina

PostWysłany: Pią 23:12, 12 Maj 2006    Temat postu:

teraz przetocze kawałek artykułu o modyfikacjach i jest ram kawałek o wydechu w silnikach N/A
"Długosc kolektora musi byc dobrana tak, aby wykorzystac tzw. działanie falowe. bardzo waznym czynnikiem jest kształt kolektora. na lukach rury nie moga miec przewezen, a minimalny promien powinien wynosic co najminiej trzykrotnosc srednicy rury. wszystkie powinny miec równa długosc. w innym przypadku poszgólne cylindry beda sie wlaczac do pracy w róznych momentach. fabryczny kolektor powinien byc zastapiony rurowym odpowiednikiem (oddzielnie rury dla kazdego z cylindrów) w układzie 4-2-1 lub 4-1 (oba projekty dotycza silników 4- cylindrowych). roznia sie one wplywem charakterystyki pracy silnika. w przypadku kolektora 4-2-1, zostaje zachowana lub polepszona fabryczna elastycznosc. montujac kolektor 4-1, kosztem elastycznosci przy nizszych obrotach, zyskując dodatkowe konie mechaniczne ( przy najwyzszych obrotach). rownie istotna role w ukladzie wydechowym odgrywa srednica rur odprowadzajacych spaliny za kolektorem. powinna zalezec od parametrów otwarcia zaworow wydechowych które wyznacza wałek rozrzadu. odpowiedni dobór rur wydechowych gwarantuje stworzenie korzystnych warunkow cisnieniowych w ukladzie, czyli utrzymanie odpowiedniej predkosci gazow wydechowych"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Javie
Moderator



Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 618
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:01, 13 Maj 2006    Temat postu:

skylinegtr napisał:
Jestem takiego sameo zdania jak Camil. Cały wydech trzeba najpierw obliczyc , grubosc scianki kolektora , srednice rury przy wyjsciu z silnika itp. Nienawidze tanich wydechó typu km turbo czy jak on tam. Według mnie nie powinni ich produkowac


Jak ludzie chcą mieć badziew w aucie to kupują coś takiego Laughing

Gdzieś czytałem, jak w jakimś aucie z turbo (nie podali jakim) montowali wydech od turbosprężarki do końca. Zamiast seryjnego kata wstawili sportowy, potem 3" kwasówka do ostatniego (jedynego) tłumika (chyba Sebringa). Przyrost mocy był odczuwalny w codziennej jeździe (nie zhamowali auta), a taki wydech wcale nie był bardzo głośny (głośniejszy niż w serii, ale bez przesady). Więc wydaje mi sie (chyba słusznie), że dając sportowy katalizator można się pozbyć środkowego tłumika, bo katalizator sam w sobie jest świetnym tłumikiem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
gtr-r34
Rowerzysta



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: bayview

PostWysłany: Sob 9:17, 13 Maj 2006    Temat postu:

urban34 napisal.... najlepiej zakonczony pojedyncza koncowka....
do rzędowek lepiej jedna, do widlaków dwe..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Sob 14:31, 13 Maj 2006    Temat postu:

Wychodzi na to , ze projektowania wydechu nie powierzymy byle jakiemu spawaczowi... Teraz sie nie dziwie ze koszty wyspawania w Tomsonie czy jakiejs innej firmie wydechu jest duży. Tak czy siak robią to profesjonalisci a nie gosc który wczoraj nauczył sie spawać. Mam do was pytanko odnosnie wydechu. Lepiej jest gdy jest on zespawany czy gięty na giętarce?? Chodzi mi o odcinek który jest juz za turbosprężarką. A włąsnie , pod turbo i pod n/a jest wydech inny...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Sob 15:14, 13 Maj 2006    Temat postu:

Właśnie wydaje mi sie że obecnie wszyscy co robią profi wydechy robią je na giętarce, niema poprostu wewnątrz spawów. Nie koniecznie muszą być na końcu dwa tłumiki ale często tak sie robi, dwa najczęściej są cichsze od jednego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Sob 15:39, 13 Maj 2006    Temat postu:

na gietarce sa chyba robione

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Camil
Moderator



Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 15:54, 13 Maj 2006    Temat postu:

robia teraz na gietarkach, ale spawac zawsze trzeba. Co do wydechow im mniej zakretow tym lepiej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skyline Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin