Forum Skyline Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum Skyline Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Kultura pracy silników
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skyline Strona Główna -> Technika w motoryzacji
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STS
Kierowca Civic'a



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 418
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: mam wziasc kase na BMW M6?

PostWysłany: Wto 20:54, 09 Maj 2006    Temat postu:

a jakiego ty masz Lexa Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Śro 21:48, 17 Maj 2006    Temat postu:

jak jestesmy przy silnikach to mzoe ktos mi wytlumaczyc o co dokladnei chodzi w VTecu hondy?? bo nieco wiem ale nei za dzuo ;/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Śro 22:03, 17 Maj 2006    Temat postu:

STS napisał:
a jakiego ty masz Lexa Question


Lexus GS300 mk.I rok 1994 vel. JDM Toyota Aristo 3.0 Q ,oznaczenie modelu JZS147, silnika 2JZ-GE Wink


urbanr34 napisał:
jak jestesmy przy silnikach to mzoe ktos mi wytlumaczyc o co dokladnei chodzi w VTecu hondy?? bo nieco wiem ale nei za dzuo ;/


Wydaje mi sie że V-Tec to są zmienne fazy rozrządu, coś jak VVT w Toyocie. Vtec jest chyba najbardziej rozbudowaną wersją zmiennych faz i dzięki niej na wysokich obrotach jej silniki mają takiego kopa Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Śro 22:20, 17 Maj 2006    Temat postu:

to ze maja zmienne fazy rozrzadu to wiem (tak samo jak VVT-I) ale na jakiej to zasadzie dziala

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Śro 22:42, 17 Maj 2006    Temat postu:

urbanr34 napisał:
to ze maja zmienne fazy rozrzadu to wiem (tak samo jak VVT-I) ale na jakiej to zasadzie dziala


No na identycznej, jak w zależności od potrzeb otwiera szybciej lub później zawory dolotowy lub wydechowy.

Tutaj na dole jest cuś

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Czw 14:15, 18 Maj 2006    Temat postu:

Każda marka ma inne fazy . Na prosty rozum to jest tak: w silniku masz jeden moment , kiedy opuszczone są zawory ssące i wydechowe. Pomaga to w wydaleniu spalin z komory i wprowadzeniu mieszanki do komory. Zazwyczaj w normalnym silniku najskuteczniejsza wymiana gazów jest przy srednich wartosciach obrotowych . kosztem dolnych i górnych zakresów. Vtec poprostu steruje zaworami tak , aby zawory opuszczały sie w odpowiednim momencie z odpowiednią predkoscią ( dla niskich wartosci obrotowych zawory szybiej pracują , dla wysokich troszeczke wolniej) . Sterowanie zmiennymi fazami każda marka opatentowała inaczej, dlatego Vanos bedzi sie różnił od Vtec-a

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Camil
Moderator



Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 17:38, 18 Maj 2006    Temat postu:

we vtecu jest tez moment w ktorym i zawory wydechowe i dolotowe sa otwarte

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
urbanr34
Moderator



Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 1184
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: CMG

PostWysłany: Nie 9:38, 27 Maj 2007    Temat postu:

temat o silnikach to sie pytam bo nei wiem Razz

co do jasnej ciasnej znaczy stopien sprezania ???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
skylinegtr
Street Racer



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 867
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zamość

PostWysłany: Nie 14:05, 27 Maj 2007    Temat postu:

stosunek miedzy dolnym martwym polem tłoka a górnym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
BeeMiX
Performace God
Performace God



Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 393
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: http://www.choszczno.pl

PostWysłany: Nie 18:12, 27 Maj 2007    Temat postu:

Dokladnie, stosunek sprężenia w momencie gdy tłok jest na samym dole, do sprężenia na samej górze. Logiczne ze na samym dole będzie 1, a na samej górze jak np. sprezymy te powietrze 11 razy to bedzie stosunek 1:11

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Skyline Strona Główna -> Technika w motoryzacji Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin